Instagram is één van de populairste social media platformen, zeker als u een jongere doelgroep onder de 35 wilt benaderen. Tot nu toe waren wij niet actief op Instagram. Maar hier kwam twee weken geleden verandering in.
Maar wat kunnen en willen wij met Instagram bereiken? Wij zien Instagram als een mogelijkheid om actief potentiële en bestaande klanten op de hoogte te houden over wat er speelt bij Awwwesome. Verder willen wij hier informatie delen over wat ons als bedrijf bezig houdt en wat ons boeit.
Hierdoor worden wij ook zichtbaar voor personen en bedrijven die wij nog niet kennen. Daarnaast is Instagram een mogelijkheid om in contact te komen en te netwerken met ondernemers uit de regio.
In de eerste week hebben wij een Instagram business account aangemaakt en met onze Facebook pagina gekoppeld. Een business account heeft het voordeel dat er ook statistieken verzameld worden: Hierdoor wordt bijvoorbeeld inzichtelijk hoe vaak een bericht bekeken werd of hoeveel personen via Instagram de website bezocht hebben. Maar het betekent ook dat wij met 0 volgers en 0 berichten beginnen.
Wij hebben ook nagedacht over de inhoud van de berichten, die wij in de toekomst via Awwwesome op Instagram willen gaan delen. Wij houden het vooral bij de volgende onderwerpen:
In de eerste week is mij iets opgevallen wat ik wel met de bedrijfsaccount doe maar niet met mijn persoonlijke account: Ik let er vooral op dat de profielfoto duidelijk is en of bedrijfsaccounts hun eigen logo als profielfoto ingesteld hebben.
In eerste instantie is mijn insteek altijd: Personen komen met personen in contact, en niet bedrijven met bedrijven. Dus ook bij Instagram kijk ik naar de personen achter het bedrijf en minder naar nieuws of weetjes van het bedrijf. Dit wordt voor mij pas belangrijk als ik al in contact met het bedrijf ben. Dus daarom wil ik kijken dat er ook personen in beeld komen. Hierdoor krijgt het Instagram account ook een persoonlijke uitstraling: Andere bedrijven weten meteen, met wie ze op Instagram contact hebben als ze met Awwwesome communiceren.
Ook hier geldt: Wat bij mijn persoonlijk account niet van belang is, vind ik bij een bedrijfsaccount wel belangrijk: Namelijk dat het overzicht en dus ook die foto’s een unanieme uitstraling hebben. Ik vind het ook leuk als afbeeldingen in het overzicht een geheel vormen en een geordend eruit ziet. Ook hiervoor gaan wij een manier bedenken om dit op een Awwwesome manier te realiseren.
Voor de eerste week hebben wij nog geen duidelijk concept ontwikkeld maar hebben bovenstaande conclusies waar mogelijk als houvast gebruikt. Om te beginnen hebben wij zes afbeeldingen geplaatst: Drie met WordPress weetjes en drie met afbeeldingen van het kantoor. Nog niet echt persoonlijk, maar dit gaan wij in week twee uitvoeren. Om het een unanieme uitstraling te geven hebben alle afbeeldingen aan de onderkant een golfachtige vorm die op andere fotos aansluit en dus alle fotos met elkaar “verbind”. Als profielfoto gebruiken wij het logo van Awwwesome.
Om te kijken hoe andere bedrijven uit de regio Instagram inzetten volgen wij in eerste instantie alleen maar ondernemingen uit Enschede en omgeving.
Bij alle afbeeldingen hebben wij Enschede als plaats toegevoegd zodat wij bij personen die in en naar Enschede zoeken, in de zoekresultaten verschijnen.
In week twee gaan wij een fotoshoot organiseren waarin wij de visie voor onze Instagram account visueel vorm geven. Wij zijn benieuwd naar uw ervaring met Instagram als ondernemer. Heeft u nog tips en tricks? Laat het ons graag weten!
Wij houden van nieuwe Uitdagingen! Uw hoeft alleen maar je naam en je e-mail adres achter te laten en wij nemen zo snel mogelijk (binnen 24 uur) contact met u op.
Wij houden van nieuwe uitdagingen! Wilt uw regelmatig gebruik maken van onze hoogwaardige oplossingen? Wij hebben alleen uw naam en e-mail adres nodig! Wij nemen zo snel mogelijk (binnen 24 uur) contact met u op.
En geen vraag blijft onbeantwoord. Stel je vraag en wij gaan zo snel mogelijk (binnen 24 uur) reageren: