A Bike with a wordpress logo insteat of wheels

WordPress Dashboard als Analytics tool

Vragen? neem dan contact met ons op!

Google Analytics Data

Facebook Insights Data

Alles in een oogopslag

Het standaard WordPress Dashboard is vrij simpel en eenvoudig: 

Er is een welkomstbericht aanwezig, je kunt zien wanneer de laatste veranderingen plaats vonden en er is een overzicht van hoeveel pagina’s en posts er op de website staan. 

Mooi voor als je nog niet bekend bent met WordPress en net bezig bent je eigen website te ontdekken. Maar dat is het dan ook. Als je eenmaal een tijdje bezig bent, zul je deze pagina niet echt meer waarderen. Het is je startpagina en je klikt zo snel mogelijk links het navigatie-item aan waarmee je je bezig wilt houden.

In feite ben je de startpagina na twee weken al vergeten en het boeit niet meer welke informatie je hier tegenkomt. Dit gaan wij veranderen!

Het Dashboard is de startpagina voor de beheerder en daarom de ideale plek om de voor hem belangrijke informatie te tonen. 

Maar wat is dan belangrijke informatie voor een website beheerder? Dat vroegen wij ons ook af en we kwamen tot de volgende conclusie: Wij willen de startpagina gebruiken om belangrijke analytische gegevens op een makkelijk te begrijpen manier aan de beheerder te tonen. Hiervoor gebruiken we Google Analytics en, indien aanwezig, Facebook.

analytics wordpress dashboard
Voorbeeld Awwwesome WordPress Dashboard

Google Analytics

Hierdoor heeft hij op het dashboard een overzicht van de volgende onderdelen: 

Wij stellen voor elke klant Google Analytics in zodat hij toegang heeft tot alle basisinformatie die voor hem belangrijk is.

  • Aantal bezoeker per dag: tot 14 dagen terug kan hij in één oogopslag de bezoekersstromen op de website zien. 
  • Best bezochte pagina’s:  Welke pagina’s worden over het algeheel het best bezocht?
  • Best bezochte landingspagina’s: Op welke pagina’s komen nieuwe klanten het eerst?
  • Mobile vs Desktop: Via welke devices gaat de bezoeker uw website het meest bekijken?

Facebook Insights:

Als een Facebook Page bestaat, worden ook de analytische gegevens hiervan gebruikt om op het Dashboard weer te geven. 

  • Bezoekers Facebook Page per dag: tot 14 dagen terug.
  • Beste Facebookpost: Welke posts werden het meest bekeken, gedeeld en becommentarieerd.
  • Demografische gegevens: Welke leeftijd en welk geslacht hebben je Facebook bezoekers. 

De beheerder krijgt op een eenvoudige manier inzicht in het gedrag van zijn klanten.

De data is makkelijk met elkaar te vergelijken en de klant kan hierop zijn website aanpassen en zo inspelen op wat zijn doelgroep graag ziet en verwacht.

Bovendien is dit een goede eerste kennismaking met Online Marketing: De klant ziet eenvoudig wat zijn doelgroep op de website doet en denkt zelf na over hoe hij deze informatie kan gebruiken.

Dear Awwwesome,

Mijn naam is

en ik werk voor het bedrijf

Ik zou graag in contact met Awwwesome willen komen voor het volgende project

je kunt mij benaderen via 

of via

x

Become Awwwesome!

Wij houden van nieuwe Uitdagingen! Uw hoeft alleen maar je naam en je e-mail adres achter te laten en wij nemen zo snel mogelijk (binnen 24 uur) contact met u op.

x

Become Awwwesome!

Wij houden van nieuwe uitdagingen! Wilt uw regelmatig gebruik maken van onze hoogwaardige oplossingen? Wij hebben alleen uw naam en e-mail adres nodig! Wij nemen zo snel mogelijk (binnen 24 uur) contact met u op.

x

Vragen mag altijd!

En geen vraag blijft onbeantwoord. Stel je vraag en wij gaan zo snel mogelijk (binnen 24 uur) reageren: