Hoe makkelijker het contactformulier te bedienen is en hoe minder handelingen een potentiële klant uit moet voeren, des te groter de kans dat contact via het formulier opgenomen wordt.
Vaak wordt de website van verschillende contactformulieren voorzien. Op iedere pagina waar contactopname gewenst is, wordt een bij de pagina passend contactformulier aangeboden.
Op een landingspagina is bijvoorbeeld een formulier met zo min mogelijk input velden van toepassing om de contactopname zo laagdrempelig mogelijk te maken. in deze situaties is een “bel mij terug” of “mail mij terug” formulier met enkel het aangeven van de naam en telefoonnummer of e-mailadres voldoende.
In tegenstelling tot de landingspagina is bijvoorbeeld een formulier voor een offerte aanvraag uitgebreider en vraagt meer input van de potentiële klant. Beide formulieren hebben verschillende doeleinden, maar voor jou uiteindelijk maar één doel: De potentiële klant neemt op de voor hem best mogelijke manier contact op.
Voor contactformulieren gebruiken wij een eigen ontwikkelde oplossing die wij voor iedere klant individueel inrichten.
Het lijkt een simpele toevoeging aan een webapplicatie, maar vaak worden functionaliteiten die een toegevoegde waarde voor het contactformulier hebben, over het hoofd gezien:
Omdat wij standaard Google Analytics gebruiken voor onze klanten houden wij er ook bij contactformulieren rekening mee dat deze als lead gemeten kunnen worden.
De bedankt pagina kan individueel ook voor ieder formulier aangepast worden zodat deze individueel door bijvoorbeeld Google Analytics gemeten kan worden.
Nadat een contactformulier succesvol verstuurd is, wordt de gebruiker naar een aparte bedankt pagina gestuurd. Je kunt hem hier precies laten weten hoe zijn aanvraag verder verwerkt wordt, wie dit regelt en wanneer hij een antwoord kan verwachten.
Dit is ook een belangrijke plek om de gebruiker tot vervolgacties te stimuleren. Met het invullen van een contactformulier toont hij al betrokkenheid.
Je kunt hem vragen om jouw website via social media kanalen te delen of je laat hem individuele content zien die voor hem, omdat hij dit specifieke contactformulier ingevuld heeft, belangrijk is.
Een contactformulier eindigt dus niet alleen bij het invullen en verzenden. Je kunt de klant op een toepasselijke, gerichte manier helpen met zijn vraag en tot verdere actie stimuleren.
Wij houden van nieuwe Uitdagingen! Uw hoeft alleen maar je naam en je e-mail adres achter te laten en wij nemen zo snel mogelijk (binnen 24 uur) contact met u op.
Wij houden van nieuwe uitdagingen! Wilt uw regelmatig gebruik maken van onze hoogwaardige oplossingen? Wij hebben alleen uw naam en e-mail adres nodig! Wij nemen zo snel mogelijk (binnen 24 uur) contact met u op.
En geen vraag blijft onbeantwoord. Stel je vraag en wij gaan zo snel mogelijk (binnen 24 uur) reageren: